O yana bu yana bakma
Beni ateşlere yakma
Elini koynuna sokma
Seni senden sakınırım
Bu dörtlüğün teması aşağıdakilerden hangisidir?
Başka sanat bilmeyiz, karşımızda dururken
Yazılmamış bir destan gibi Anadolu'muz
Arkadaş biz bu yolda türküler tuttururken
Sana uğurlar olsun ... Ayrılıyor yolumuz
Bu dizelerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Bugün saz, yarın sinema
Beğenmedin aile bahçesi
Onu da beğenmedin, parka
Sevdiğim dillere destan
Sevdiğim
Meyil verdiğim
Bülbül ne yatarsın yaz bahar oldu
Çağrışıp ötmenin zamanı geldi
Serviler yeşerdi çiçekler doldu
Cana can katmanın zamanı geldi
Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi
Ger huzur itmek dilersen ey Muhibbi fariğ ol
Olmaya vahdet cihanda kuşe-i uzlet gibi
Bu tür şiirlerde olaylar, tiyatrodaki kahramanlar tarafından gerçekleştirilir. Bir başka deyişle, olayın tiyatro biçiminde anlatılmasıdır. Eski Yunan ve Latin edebiyatının ilk tiyatro örnekleri şiir biçiminde yazıldığı için bu şiirlere ------- şiir denmiştir.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
Eleştirici bir anlatımı olan şiirlerdir. Bir kişi, olay, durum, iğneleyici sözlerle, alaylı ifadelerle eleştirilir. Bu tür şiirlere Divan edebiyatında hiciv, Halk edebiyatında taşlama adı verilir.
Bu parçada açıklanan şiir türü aşağıdakilerden hangisidir?
Bir düşünceyi, bir bilgiyi aktarmak; okuyana bir şeyler öğretmek amacıyla yazılan şiirlerdir. Duygulardan çok, okurun aklına seslenir. Duygu yönü zayıf olduğundan kuru bir anlatımı vardır.
Bir konunun fazla derinleştirilmeden, biriyle konuşuyormuş gibi anlatıldığı yazılardır. Bu yazılarda herkesi ilgilendirecek konular seçilir. Cümleler çoğu zaman konuşmadaki gibi devriktir. Yazar sorulu cevaplı cümlelerle, okuyucuyla konuşuyormuş hissi verir.
Bu parçada açıklanan yazınsal tür aşağıdakilerden hangisidir?
Bir yazarın kendisinin yaşadığı ya da tanık olduğu olayları sanatsal bir üslupla anlattığı yapıtlardır. Belli bir dönemin yorumlandığı bu yapıtlar, tarihi bir belge niteliği de taşımaktadır. Edebiyatımızda Ziya Paşa'nın "Defter-i Amalim", Halit Ziya'nın "Saray ve Ötesi", Halide Edip'in "Türk'ün Ateşle İmtihanı" bu türün başarılı örneklerindendir.
Aşağıdakilerden hangisi klasik komedyanın özelliklerinden değildir?