Gizlik Sözleşmesi
Hakkımızda
Telif Hakkı
Künye
İletişim
Mobil Uygulamamız
Dosya Gönder
test
yazılı soruları
çıkmış sorular
konu anlatım
soru bankası
Eğitim Sayfam
Anasayfa
Test Çöz
Hesaplama
Yazılı Soruları
Ders Notları
Dosyalar
Sınava Hazırlık
Öğretmen
Haberler
Test Çöz
Haberler
Sınıflar
1. Sınıf
2. Sınıf
3. Sınıf
4. Sınıf
5. Sınıf
6. Sınıf
7. Sınıf
8. Sınıf
9. Sınıf
10. Sınıf
11. Sınıf
12. Sınıf
Sınavlara Hazırlık
LGS Hazırlık
YKS Hazırlık
KPSS Hazırlık
YDS Hazırlık
DGS Hazırlık
ALES Hazırlık
TUS Hazırlık
DUS Hazırlık
MEB Sınavları
Bursluluk Sınavı
Banka Sınavı
Bekçilik Sınavı
Ehliyet Sınavı Hazırlık
Einbuergerungstest Hazırlık
Diğer Sınavlar
Hesaplama
Yazılı Soruları
Dosyalar
Ders Notları
Öğretmen
Taban Puanları
4 Yıllık Bölüm Taban Puanları
2 Yıllık Bölüm Taban Puanları
Üniversite Taban Puanları
Mühendislik Bölümleri Taban Puanları
Sağlık Bölümleri Taban Puanları
Sayısal Meslekleri
Eşit Ağırlık Meslekleri
Sözel Meslekler
Dil Bölümleri ve Meslekleri
DGS Taban Puanları
Lise Taban Puanları
Dosya Gönder
İletişim
Hakkımızda
Gizlilik Politikamız
Telif Hakkı
Künye
İletişim
TYT Sosyal Bilimler Deneme Sınavı 4
Sıralı Test Çöz
Soru 1
Hz. Muhammed Dönemi’nde hazırlanan Medine Sözleşmesi’yle toplumdaki bireylerin birbirleriyle ve yabancılarla olan
A
Yalnız I
B
Yalnız II
C
I ve III
D
II ve III
E
I, II ve III
Soru 2
Yaşanılan coğrafi bölgenin fiziki yapısı, toplumların hayat
A
Hayvancılığın toplumsal ve ekonomik hayatta önemli bir yerinin olması
B
Veraset sisteminde kut anlayışının esas alınması
C
Hukuk alanında töre kurallarının geçerli olması
D
Ordunun gönüllü askerlerden oluşması
E
Yönetimde kolaylık sağlamak amacıyla toprakların doğu ve batı olmak üzere ikiye ayrılması
Soru 3
Osmanlı Devleti, kuruluşundan itibaren merkezî yapıyı güç-
A
Fatih Dönemi’nde “Devletin toprakları padişahındır.” anlayışına geçilmesi
B
Orduda ve üst düzey makamlarda devşirmelerin kullanılması
C
Balkanlarda, fethedilen topraklardaki bazı yerel yöneticilerin görevde tutulması
D
Tımar topraklarının askerlere ve yöneticilere maaş karşılığında verilmesi
E
Kanunların mutlaka padişahın emri olarak çıkarılması
Soru 4
Tanzimat Fermanı’nın başlıca amaçları; devlet içerisindeki halkın bir kısım haklarını genişletmek, Müslüman ve Hristiyan toplumları siyasi yönlerden birbirine yaklaştırmak ve Avrupalı devletlerin azınlıkları bahane ederek Osmanlı Devleti’nin iç işlerine karışmasını engelleyerek iç barışı ve bütünlüğü sağlamaktır.
A
Kanun önünde herkes eşit sayılacaktır.
B
Mahkemeler herkese açık olarak yapılacaktır.
C
Vergiler herkesin gelirine göre toplanacaktır.
D
Kişilere mülkiyet hakkı tanınacaktır.
E
Osmanlı saltanatı ve halifeliği hanedanın büyük oğluna aittir.
Soru 5
Doğada meydana gelen bazı olaylar afetlerin oluşumuna neden olmaktadır.
A
Doğa olayı Ani kar erimeleri Afet Sel ve taşkınlar
B
Doğa olayı Denizaltı depremleri Afet Tsunami
C
Doğa olayı Aşırı yağışlar Afet Heyelan
D
Doğa olayı Yer sarsıntıları Afet Kaya düşmesi
E
Doğa olayı Aşırı sıcaklar Afet Kaya Deprem
Soru 6
Bir ülkede son 10 yıl içerisinde yaşlı nüfus oranının giderek artması;
A
I ve II
B
I ve III
C
II ve III
D
II ve IV
E
III ve IV
Soru 7
12 MÖ 6 yüzyılda İlk Çağ doğa felsefesinin ana problemi, varlığın ilk nedeninin ne olduğu düşüncesidir. Varlığı oluşturan
A
Varlığın özüne
B
Varlığın bilgisine
C
Varlığın niceliğine
D
Nedensellik ilkesine
E
Varlığın statik yapısına
Soru 8
Kartezyen felsefenin kurucusu Descartes’tır. Descartes varlık felsefesinde düalizmi savunmuştur. Descartes’a göre, birbirinden tamamen farklı iki töz vardır. Descartes, bu tözleri yaratan ve yaratılan töz diye ikiye ayırmıştır. Yaratan töz olan Tanrı kendinden var olan, kendisinden başka hiçbir varlığa
A
Varlık ideadır.
B
Varlık maddedir.
C
Varlık hem idea hem de maddedir.
D
Varlık yoktur.
E
Varlık bir oluştur.
Soru 9
İbn Sinâ’ya göre hiç kimse akıl adına dini bilginin imkânsız ve gereksiz olduğunu ileri süremez. Nitekim vahyin ışığı olmadan iyi ve kötü sorunu çözülemez; çünkü insan iyi ve kötü sorunu karşısında salt akıl düzeyinde kalamaz, objektif düşünemez ve objektif davranamaz. Bu değerlere ilişkin durumlar da duygular da harekete geçip insanı subjektif yargılar vermeye ve hareket etmeye zorlar. İnsanı, tutkuları konusunda uyararak, onlara kapılmaktan koruma ve akla göre davranmaya yöneltmede dinin varlığı gerekli olup, onun yerini başka bir şey tutamaz.
A
Akıl, dini bilgiyi gereksiz kılmaz.
B
İyi ve kötü ayrımında din etkilidir.
C
İyi ve kötü ayrımında akıl yetersiz kalır.
D
Din, insanı tutkulardan kurtarmaktadır.
E
Etkin kullanılan akıl her sorunu çözer.
Soru 10
İslam dinine göre hüküm koyma yetkisi, Allah’a (c.c.) ve Hz. Muhammed’e (s.a.v.) aittir. Allah (c.c.) ve Peygamber, bir
A
Tebliğ
B
Teşri
C
Tebyin
D
Temsil
E
Kulluk
Soru 11
Hz. Muhammed (s.a.v.) bir hadisinde “Ben Yahudilik ve Hıristiyanlıkla değil kolaylaştırılmış
Haniflikle
gönderildim.” (Ahmed b. Hanbel, V, 266) şeklinde buyurmuştur.
Bu hadiste altı çizili kavramla ilgili;
I. Bütün peygamberlerin tebliğlerinde ortak olan ilkeleri ifade eder. II. İslamî literatürde müslim kelimesinin eş anlamlısı olarak kullanılmıştır. III. Allah’ın (c.c.) başlangıçtan itibaren insanlara bildirdiği, insanın tabiatına en uygun olan tevhid dinidir.
yargılarından hangileri doğrudur?
A
Yalnız I
B
Yalnız III
C
I ve II
D
I ve III
E
I, II ve III
Soru 12
Orta Asya’ya ürünlerinin tanıtımı için giden Harun Bey, orada dini bir grupla karşılaşmış ve kendisine eşlik eden rehbere o insanlar hakkında ne bildiğini sormuştur. Rehber şöyle demiştir: Bunlar genelde ferdî ibadet ederler. İbadet ettikleri yerler Vihara şeklinde adlandırılır. Günlerini genel olarak
A
Taoizm
B
Hıristiyanlık
C
Budizm
D
Konfüçyanizm
E
Hinduizm
Soru 13
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni derste Allah’ın (c.c.)
A
Vücud
B
Kıdem
C
Beka
D
Kıyam Bi Nefsihi
E
Muhalefetü’n Lil Havâdis
Soru 14
Gazali, doğru bilginin elde edilmesinde duyu ve akıl bilgisinin fonksiyonlarını vurgulamakla birlikte, onları yeterli bulmadığı için bir diğer faktörden de bahseder ki, o da sezgidir. Sezgiyi kendi diliyle “kalp gözü” olarak kavramlaştırır. Genelgeçer doğru, hakikat bilgisine sezgiyle (kalp gözüyle) ulaşılabileceğini söyler. Gazali kalp gözünün bütün insanlarda bulunduğunu ancak herkesin bununla aynı bilgiye ulaşamayacağını söyler. Ona göre, insan günah işlediği için kalp gözünün önünde perdeler oluşur ve hakikati kavraması zorlaşır. Bunun için insan Allah’ın emir ve yasaklarına uymalı, bedeni ve ruhunu günahlardan arındırmalıdır. Böylece kalp gözünün önündeki perdeler açılacak ve insan yalnız görünenlerin değil, onların arkasındaki hakikatlerin bilgisine de ulaşacaktır.
A
Doğru bilginin kaynağı akıldır.
B
Bilginin doğru olması deneyime dayanmasına bağlıdır.
C
İnsan metafizik bilgiye güvenmemelidir.
D
Genel geçer bilgilere ulaşılamaz.
E
Genel geçer bilgilere mistik bir içgörü ile ulaşılır.
Soru 15
- Doğru bilgiye ulaşmak mümkündür ve bilgi, sadece akıl
A
Rasyonalizm
B
Empirizm
C
Entüisyonizm
D
Septisizm
E
Kritisizm
Soru 16
– Felsefe, neleri bilmediğini bilmektir.
A
Akıl ilkelerine uymasından
B
Evrensel olmasından
C
Subjektif olmasından
D
Eleştirel olmasından
E
Tutarlı olmasından
Soru 17
Demokritos, mekanist bir yaklaşımla materyalizmin önde gelen temsilcileri arasında yer almıştır. Ona göre, evrendeki her şey atomlardan oluşmuştur. Yapısal özellikleri aynı olan atomlar öncesiz ve sonrasız oldukları için yok olmayacaklardır, niteliksel bir değişim de geçirmeyeceklerdir. Ancak niceliksel olarak birbirlerinden farklıdırlar. Aralarında bulunan boşlukta farklı hızlarda hareket eden atomlar sonsuz sayıda, sonsuz küçüklükte, farklı renk ve kokudadırlar. Her birinin hızının farklı olmasından kaynaklanan hareketleriyle bazen birleşerek bazen de ayrışarak farklı cisimleri meydana getirirler. Atomların hızlarıyla açıklanan bu durum onların çarpışmalarıyla ve birbirlerine uyguladıkları basınçla belirlenir. Demokritos’a göre evren, fiziksel yasaların egemen olduğu bir zorunluluk sonucu oluşmuştur ve ondaki düzen neden sonuç ilişkisinden meydana gelmiştir. Demokritos, Parmenides’in teolojik açıklama denemesi karşısına çok kesin bir mekanist görüş ortaya koymuştur.
A
Doğada zorunluluğu kabul etmez.
B
Rastlantı kavramını açıkca reddeder.
C
Atomların kaynağını ruha dayandırır.
D
Her şeyi akılla açıklar.
E
Varlığın kaynağını düşünceye dayandırır.
Test Bilgileri ve Sonuçlarım
Toplam Soru :
17
Cevapları Göster
Ek Bilgiler
Yükleyen
: Ziyaretçi
(Telif Bildir)
Yüklenme Tarihi
: 2023 - 2024
Test Göndermek İçin:
Tıkla
Hatalı Test:
Bildir
Test Listesi İçin :
Geri Dön