testyazılı sorularıçıkmış sorularkonu anlatımsoru bankası

TYT - AYT Din Kültürü: İtikadi, Siyasi ve Fıkhi Yorumlar TEST - 2

İtikadi, Siyasi ve Fıkhi Yorumlar konusu TYT - AYT Din Kültürü dersi test çöz sayfasındasın. İtikadi, Siyasi ve Fıkhi Yorumlar Konusu test için her sorunun 1 dakika süresi vardır. Aşağıdaki İtikadi, Siyasi ve Fıkhi Yorumlar konusu TYT - AYT Din Kültürü dersi testini belirtilen süre içerisinde çözdükten sonra en aşağıda bulunan \"cevapları kontrol et\" butonuna tıklayarak İtikadi, Siyasi ve Fıkhi Yorumlar Konusunda yaptığın doğru - yanlış sayısı, cevaplar ve aldığın puanı görebilirsin.

Sıralı Test Çöz
Soru 1
- Dinin temel kaynaklarının içinde bulunulan koşullara, sosyal ve kültürel durumuna göre yorumlan ve yaşanma biçimleridir.

- İslam fikir tarihinde siyasi düşünce veya itikadı te­lakkilere sahip bulunan mezhep anlamındaki dü­şünce akımı ve gruplardır.

- Allah tarafından insanlara gönderilen din kuralla­rın insanlar tarafından içinde bulundukları şartla­ra ve durumlara göre algılama ve yorumlanma bi­çimleridir.

- İslam hukuku anlamına gelmektedir. Kişinin ameli (fiil) bakımdan kişinin lehinde ve aleyhinde olan­ları bilmesidir.

Yukarıda verilenler tanımlamaların içinde hangisinin açıklaması yoktur?
Soru 2
- Hz. Ali döneminde ortaya çıkan siyası ve itikadı mezheptir

- Bu mezhebe inananlar "Halifelik için Kureyş kabi­lesinden olmanın şart olmadığı, her Müslümanın halife olabileceği; iman ve amelin bir bütün oldu­ğu bu nedenle büyük günah işleyenlerin kafir ola­cağı" düşüncesindedirler.

- İslam dünyasında çok taraftar bulamamışlardır. Bu­gün Madagaskar, Tanzanya, Somali, Nijer gibi ba­zı ülkelerde bulunmaktadırlar.

Bazı özellikleri verilen düşünce biçimi aşağıdakiler­den hangisidir?
Soru 3
Hz. Peygamberin vefatından sonra halifenin kim ola­cağı konusunda anlaşmazlıklar çıkmış, farklı düşünen gruplar oluşmuştur. Her grup, kendi görüşünün doğru olduğunu iddia etmek ve ispatlamak için görüşlerini ayet ve hadislerle destekleme faaliyetine girişmişler­dir. Bu durum, halifeliğin dinı bir yapıya büründürül­mesini sağlamış ve birçok farklı dinı anlayışın ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Yine, Hz. Ali ile Hz. Aişe ara­sında yaşanan Cemel Vakası, daha sonraları Haricilik ve Şia gibi siyasi ve itikadi mezheplerin doğmasına ne­den olmuştur.

Bu parçada verilenlere göre İslamiyetteki yorum fark­lılıklarının nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
Soru 4
Furkan Suresi'nin 18. ayetindeki "zikir" kelimesi "Al­lah', anmayı unutmak." anlamı taşımaktadır. Bazı Kur'an-, Kerim mealleri bu kavramı "Senin zikrini unut­tular." şeklinde tam Türkçeye çevirmemişlerdir. Bazıla­rı "seni anmayı unuttular", bazıları da "ibadet ve tev­hid" şeklinde bazı anlamlarını birlikte vermeyi tercih etmişlerdir.

Yukarıda bilgide geçen Kur'an ayetlerinin tercüme­sindeki farklılıkların sebebi olarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Soru 5
İslam dini, Arap Yarımadası'nda doğdu. Arap Yarıma­dası, Asya, Afrika ve Avrupa'nın kesiştiği önemli bir kav­şak noktasıdır. Bölgede dini açıdan Yahudilik, Hıristi­yanlık, Mecusilik ve Putperestlik hakim inanma biçim­leriydi. İslam, Mekke ve Medine sınırlarını aşıp geniş kitlelere ulaştıkça, farklı dinlere ve kültürlere mensup kişileri de kendi bünyesinde eritti. Yeni Müslüman olan kimseler, eski düşünme ve inanma biçimlerini terk et­melerine karşın, eski kültürel dokularını ve yaşam şe­killerini belirli ölçüde muhafaza ettiler. Bu durum, İs­lam bünyesinde farklı algı ve düşünme biçimlerinin oluşmasına yol açtı.

Bu parçada verilenlere göre İslamiyetteki yorum fark­lılıklarının nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
Soru 6
- İslam'ın ilk asrında ortaya çıkmış siyası bir fırkadır.

- İlk temsilcileri, Hz. Osman'ın şehit edilmesi sonra­sında, Muaviye'ye karşı Hz. Ali'yi desteklediler.

- Başlangıçta tamamen siyası amaçlarla vuku bulan bu hareket kısa bir zaman sonra kendilerini haklı göstermek ve taraftar toplayabilmek için başta "Al­lah'tan başka hüküm verecek yoktur. Hüküm Al­lah'ındır." gibi ayetleri veya ayetlerden alınma ifa­deleri sloganlaştırarak kendi çıkarlarını destekle­yen bir araç olarak kullanmaya başladılar.

Yukarıda bazı özellikleri verilen düşünce biçimi aşa­ğıdakilerden hangisidir?
Soru 7
- Allah (c.c.) vardır, birdir, eşi ve benzeri yoktur. Zatı ve fiilleri yönünden bir olan Allah'a (c.c.) imanla sorumluyuz.

- Allah'ın (c.c.) ahirette gözle görülmesi Kur'an ile sabittir. Ancak onu görme keyfiyetsiz bir şekilde olacaktır.

- İnsan fiillerinde hürdür.

- İman dil ile ikrar, kalp ile tasdiktir. Dili ile ikrar eden, fakat kalbi ile tasdik etmeyen kişi mümin değildir.

- Amel, imanın bir parçası değildir. İman bir bütün­dür. Artıp eksilmesi söz konusu değildir.

- Devlet başkanı adil ve liyakatli olanlardan seçilir.

Yukarıda verilenler düşünceler İslam hukuk ekolle­rinden hangisiyle ilgilidir?
Soru 8
Kur'an'daki sure ve ayetler birbiriyle bağlantılı olduğu için bir ayette birkaç konuya temas edilebilir. Çünkü ayetlerin tamamı birbiriyle ilişkilidir. Örneğin, Fatır su­resinin 10. ayetinde, "Kim izzet ve şeref istiyor idiyse bilsin ki, izzet ve şerefin hepsi Allah'ındır. Ona ancak güzel sözler yükselir (ulaşır). Onları da Allah'a amel-i salih ulaştırır. Kötülüklerle tuzak kuranlara gelince, on­lar için çetin bir azap vardır ve onların tuzağı bozulur." buyrulmaktadır. Bu ayette gerçek izzet, şeref ve gücün Allah'a ait olduğu belirtilmekle birlikte güzel ahlak ku­rallarına da temas edilmiş ve güzel söz söylememiz, kötü sözlerden uzak durmamız gerektiği emredilmiş ve bu davranışların Allah tarafından mükafatlandırılaca­ğına işaret edilmiştir.

Bu parçada verilen bilgide Kur'an'ı doğru bir şekilde anlayıp yorumlamak için aşağıdakilerden hangisine dikkat çekilmektedir?
Soru 9
- Allah (c.c.) birdir ve hiçbir şeye benzemez. Allah'ın (c.c.) zatı her türlü şüphe ve benzetmeden uzaktır.

- Allah (c.c.) küfrü, zulmü ve adaletsizliği yaratmaz, insanlara sadece iyiliği ve itaati emredip kötülüğü yasaklar ve insanı kendi fiilinde serbest bırakır.

- Allah (c.c.), adaletinin gereği olarak müminleri ebe­di cennetle ödüllendirecek, inkarcıları ise yine ebe­di cehennemde kalmakla cezalandıracaktır. Büyük günah işleyen mümin, tövbe etmediği takdirde ebedi olarak cehennemliktir.

Yukarıda verilenler aşağıdaki mezheplerden hangisi için geçerlidir?
Soru 10
İslam düşüncesinde itikadi yorum veya mezheplerden biridir. Bu mezhebin adı, "peşinden gitmek, bir kimse­ye taraftar olmak, yardımcı, ayrılmak, fırka" gibi an­lamlara gelir. Terim olarak ise "Hz. Ali'yi (r.a.) Hz. Pey­gamber'den (s.a.v.) sonra insanların en faziletlisi ola­rak kabul edip onun Kur'an ve hadisle tayin edilmiş imam (devlet başkanı) olduğuna, ondan sonra imame­tin Hz. Ali'nin (r.a.) soyundan devam edeceğine inanan toplulukların ortak adına" denir.

Bu parçada verilenler aşağıdaki mezheplerden han­gisi için geçerlidir?
Soru 11
"Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ita­at edin" (Nisa suresi, 59. ayet)

Bu ayette geçen "itaat etmek"nin anlamı aşağıdaki hangisi değildir?
Soru 12
Dinin temel kaynaklarının içinde bulunulan koşullara, sosyal ve kültürel durumuna göre yorumlanma ve yaşanma biçimlerine ............... denir.

Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlar­dan hangisi gelmelidir?
Soru 13
Peygamberimizin (s.a.v.) yaşadığı dönemde dinle il­gili farklı yorum ve anlayışların ortaya çıkmama se­bebi aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?
Soru 14
- Hz. Ali (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) soyundan gelen on iki imama inanmak, hem inanç esaslarından bi­rini hem de mezhebin temel anlayışını oluşturur.

- Sadece Ehl-i Beyt'e mensup kişilerin hadis rivaye­tini kabul ederler.

- İlk üç halifenin yöneticiliğini meşru görmezler.

- Bu anlayışa göre dinin aslı beştir. Bunlar; tevhid, nübüvvet, adalet, imamet ve meadtır.

Yukarıda verilenler aşağıdaki mezheplerden hangisi için geçerlidir?
Soru 15
Yüce Allah'a (c.c.) ve Hz. Peygamberin (s.a.v.) ortaya koyduğu emir ve yasaklara uymak, ilmen ve yaş olarak kendisinden üstün olanlara saygı duymak, onların meş­ru isteklerini yerine getirmek

Bu parçada verilenler aşağıdakilerden hangisi için ge­çerlidir?
Test Bilgileri ve Sonuçlarım
  • Toplam Soru : 15
Ek Bilgiler